• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70283
+
-

پرداخت بهای گندم به کشاورزان  در کمتر از یک هفته

خبرخوان
پرداخت بهای گندم به کشاورزان  در کمتر از یک هفته

میزان پرداختی هزینه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان کردستان با دستور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به 4 هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسید. به گزارش ایرنا، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در دیدار با استاندار کردستان با بیان این‌که امروز با پرداخت هزار میلیارد ریال بهای گندم به بهره‌برداران کردستانی موافقت شد، افزود: اکنون میزان پرداختی گندمکاران در این استان به 4 هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

یزدان با بیان این‌که اکنون در این استان ۴۴۷ هزار تن گندم به ارزش 7 هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است، افزود: دولت پرداخت به‌موقع بهای گندم خریداری شده را در دستور کار قرار داده و فاصله خرید گندم و پرداخت بهای آن در این استان به کمتر از یک هفته رسیده است. 


خرید تضمینی گندم از ۴۴۶ هزار تن گذشت

با گذشت یک ماه از آغاز برداشت محصول گندم در استان کردستان و خرید تضمینی این محصول استراتژیک، میزان تحویل گندم مازاد بر نیاز بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان به مراکز خرید به ۴۴۶ هزار و ۲۹۷ تن رسید. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام این خبر گفت: این میزان گندم تحویل مراکز خرید تضمینی شده و این روند تا پایان شهریور همزمان با اتمام برداشت این محصول ادامه دارد. تاکنون از این میزان گندم خریداری شده، ۴۲۱ هزار و ۸۱۵ تن در سامانه سیفا و ۳۸۷ هزار و ۳۹۴ تن نیز در سامانه بانک کشاورزی به ثبت رسیده است. 

«خالد جعفری» با بیان این‌که اکنون میزان خرید روزانه گندم در این استان به ۲۲ هزار و ۹۷۳ تن رسیده است، افزود: بانک کشاورزی از محل اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی 3 هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از پول گندمکاران را (تا پایان تیر ماه تسویه شده) به حساب آنان واریز کرده است.  وی یادآور شد: با توجه به این‌که در سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان کردستان خریداری شده بود، پیش‌بینی خرید امسال نیز همین حدود است که تاکنون نیمی از پیش‌بینی خرید محقق شده است. 


خرید ۶ هزار تن کلزا 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خریداری کلزا به عنوان یکی از محصولات دانه‌های روغنی را از برنامه‌های وزارت جهاد کشاوری اعلام کرد و افزود: تاکنون ۶ هزار و ۴۸۳ تن از این محصول خریداری شده است. جعفری با بیان این‌که تاکنون ۶ هزار و ۳۸۲ تن از این محصول در سامانه سیفا و ۶ هزار و ۳۸۰ تن نیز در سامانه بانک کشاورزی به ثبت رسیده است، میزان دریافتی کلزاکاران این استان از محل خرید تضمینی را ۱۰۶ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال اعلام کرد.امسال در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندمکاران این استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود که ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه‌اندازی کرده است. در سال جاری ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید